125 lat istnienia automobilu
Wczorajsza data (29 stycznia) to rocznica przełomowego wydarzenia w historii motoryzacji. Dokładnie 125 lat temu, 29 stycznia 1886 roku Carl Benz zarejestrował patent na "pojazd napędzany silnikiem gazowym" - protoplastę dzisiejszego samochodu.
Był 29 stycznia 1886 roku kiedy Carl Benz złożył w Berlinie dokumenty patentowe na swój trzykołowy pojazd mechaniczny. Od tego czasu, ten dzień jest uważany za oficjalną datę narodzin samochodu a w roku 2011 obchodzimy jego 125 rocznicę. W tym samym czasie co Benz, Gottlieb Daimler opracował swój czterokołowy automobil. W ten sposób, pracując niezależnie od siebie, ojcowie założyciele dzisiejszej spółki Daimler AG i jej flagowej marki Mercedes-Benz położyli kamień węgielny pod dzisiejsze samochody pasażerskie, ciężarówki i autobusy.
Opatentowany automobil Carla Benza - przodek dzisiejszego samochodu.
„Powóz motorowy” Daimlera - pierwszy czterokołowy samochód na świecie.
Na początku kwietnia 1900 roku wytwórnia DMG zawarła z Emilem Jellinkiem umowę o sprzedaży samochodów i silników Daimlera. Zapadła też decyzja o skonstruowaniu nowego silnika, który miał nosić nazwę Daimler-Mercedes – w ten sposób pseudonim Jellinka stał się nazwą produktu.
22 grudnia 1900 roku spółka Daimler-Motoren-Gesellschaft dostarczyła Jellinkowi pierwszy samochód wyścigowy wyposażony w nowy silnik o mocy 35 KM. Pojazd ten wyraźnie różnił się od wszystkich dotychczasowych samochodów, zaprojektowanych i zbudowanych w DMG. Zakończył erę powozów w historii przemysłu samochodowego. Ten pierwszy „Mercedes”, zaprojektowany przez Wilhelma Maybacha, głównego konstruktora DMG, zdobył u progu stulecia niebywałe powodzenie. Nisko położony środek ciężkości, rama ze stali prasowanej, lekki silnik o dużej mocy i chłodnica o strukturze plastra miodu to cechy, które sprawiły, że jest on dziś uważany za pierwszy nowoczesny samochód.
Mercedes 35 hp - pierwszy nowoczesny samochód (1900 r.)