Wybierz województwo

Szukaj

Dodaj swoją firmę do katalogu na portalu terenowe-auta.pl i dotrzyj do tysięcy miłośników i posiadaczy samochodów terenowych w Polsce!

Typ dnia
Tomex Tomasz Śniatała zderzaki off road akcesoria
ul. Wiejska 11
63700 Krotoszyn
tel. 606897034
e-mail: tomek197023@wp.pl
Katalog warsztatów i sklepów

mapa

zachodniopomorskie pomorskie warminsko-mazurskie lubuskie wielkopolskie kujawsko-pomorskie dolnoslaskie podlaskie mazowiecke lodzkie opolskie slaskie lubelskie swietokrzyskie malopolskie podkarpackie
Losowe zdjęcie
Chmura tagów

Nowości na Detroit Auto Show 2011: GMC Sierra All Terrain HD Concept

GMC Sierra All Terrain HD Concept zadebiutuje w przyszłym miesiącu podczas Detroit Auto Show. GM zbudowało koncept na postawie modelu Sierra HD. Jest on jednak zasilany przez dieslowski silnik 6.6l V8 Duramax który generuje obecnie 397KM mocy i 1037Nm momentu obrotowego. Silnik współpracuje z sześciobiegową skrzynią automatyczną oraz napędem na cztery koła. Prześwit został zwiększony o trzy cale, a rozstaw kół wynosi teraz 73 cale. Koncept wyposażono także w specjalnie skonstruowane amortyzatory off-roadowe Fox oraz customowe przednie wahacze górne i dolne. Auto porusza się na  35-calowych, wysokiej klasy oponach BFGoodrich KM2 "mud terrain" zamontowanych na 20-calowe aluminiowe felgi.

GM twierdzi, że Sierra All Terrain HD Concept pozostanie jedynie prototypem.

"Design projektu All Terrain HD jest wyrazem jego możliwości - moc, funkcjonalność, całkowity profesjonalizm i jakość wykonania", powiedział Carl Zipfel, kierownik zespołu designerów. "Jesteśmy podekscytowani stylistyką elementów i rozważamy w jakim stopniu zastosujemy je w przyszłości w autach GMC.

W oficjalnym komunikacie prasowym General Motors czytamy ponadto:

GMC Sierra All Terrain HD Concept stawia możliwości Heavy-Duty na zupełnie nowym poziomie 
DETROIT - GMC Sierra All Terrain HD Concept jest pokazem możliwości ciężkich pick-upów w połączeniu z większą wszechstronnością w terenie. Jest to podkreślone przez śmiały design zewnętrzny, wzmocnione zawieszenie terenowe i najlepsze dodatki od GMC - wszystkie zaprojektowane, aby umożliwić dojazd do trudno dostępnych miejsc.

Podstawę konceptu All Terrain HD stanowi nowa Sierra HD (model 2011), ze zmodyfikowanym podwoziem 4WD i silnikiem Duramax diesel połączonym z 6-stopniową automatyczną przekładnią Allison 1000. Ulepszone zawieszenie i niepowtarzalne wymiary, w tym większy prześwit i rozstaw kół, jak również większe kąty podejścia / zejścia, zwiększają możliwości terenowe przy zachowaniu ładowności i dopuszczalnego ciężaru przyczepy właściwych dla segmentu Heavy-Duty.

"Sierra All Terrain HD Concept wynosi nową, doskonałą platformę GMC HD na następny poziom, łącząc ją z legendarnym duetem: diesel Duramax / skrzynia Allison, a także ciężkim stylem pakietu terenowego GMC All Terrain", powiedziała Lisa Hutchinson, dyrektor marketingu GMC. "To pozwala wykorzystać wyjątkowe możliwości Sierra HD - holowanie, ładowność i wydajność - i zastosować je w najtrudniejszych warunkach jazdy. To najbardziej profesjonalne narzędzie dla ekip budowlanych, farmerów i poszukiwaczy przygód, których działalność nie jest ograniczona do utwardzonych dróg".

Sierra All Terrain HD Concept zbudowany jest w unikalnej konfiguracji 5'8" Crew Cab / krótka skrzynia, która rozmieszcza koła w równomiernych proporcjach względem narożników. Mniejsza niż w przypadku produkcyjnej wersji Sierra HD długość całkowita umożliwia większe kąty podejścia / zejścia. Oprócz tego zastosowano: 
* Większy, 73-calowy (1853 mm) rozstaw zapewnia większą stabilność jazdy 
* Około 3 cale (76 mm) większy prześwit
* Customowe wahacze przednie górne i dolne 
* Specjalnie skonstruowane off-roadowe amortyzatory FOX z zewnętrznymi zbiornikami płynu (zintegrowane w nadkolach) 
* Przednie i tylne gazowo-hydrauliczne odboje wachaczy tzw. jounce shocks
* Elektronicznie rozłączany przedni stabilizator 
* 35-calowe opony BFGoodrich KM2 "mud terrain" zamontowane na 20-calowe felgi aluminiowe 
* Pełna, kompozytowa ochrona podwozia.

"Atrybuty zwiększające możliwośći Sierra All Terrain HD opierają się na tych już oferowanych w nowych wersjach produkcyjnych Sierra HD", powiedział Hutchinson. "Mimo, że jest to jedynie koncept, to wprowadzenie go do produkcji jest całkiem realne."

 
Napęd: 
Sierra All Terrain HD Concept napędzany jest nowym turbo-dieslem V8 Duramax o pojemności 6.6L połączonym z sześciobiegową automatyczną przekładnią Allison 1000, które będą oferowane w  modelach 2011 Sierra HD. Duramax legitymuje się mocą 397 KM (296 kW) i momentem obrotowym rzędu 1037 Nm. 
Potężny 6.6l Duramax jest mniej paliwożerny - do 11 procent większa oszczędność paliwa niż w poprzednich wersjach - i zmniejsza emisje NOx nawet o 63 procent. Sprawność układu napędowego wspomaga automatyczna skrzynia Allison 1000, która wymaga mniejszej mocy silnika aby przenieść moment na osie. Ponadto układ napędowy posiada "inteligentny" układ hamulca wydechowego, który pomaga ograniczyć zużycie hamulców na zjeździe - funkcja dostępna w produkcyjnych wersjach Sierry HD. 
Układ napędowy znany z już dostępnych wersji Sierra HD zapewnia konceptowi porównywalne możliwości ciągnięcia i holowania, w tym: 
* Szacowana ładowność 1225 kg
* Szacowany ciężar przyczepy konwencjonalnej  5.896 kg 
* Szacowany ciężar naczepy siodłowej 7.076 kg
Sierra All Terrain HD posiada również napęd na cztery koła, z automatyczną blokadą przedniego i tylnego dyferencjału, a 14-calowe hamulce tarczowe znane z produkcyjnych Sierra HD pozwalają zatrzymać ten wyjątkowy samochód terenowy.