Wybierz województwo

Szukaj

Dodaj swoją firmę do katalogu na portalu terenowe-auta.pl i dotrzyj do tysięcy miłośników i posiadaczy samochodów terenowych w Polsce!

Typ dnia
MOTORPOL VW Volkswagen Wrocław Touareg
ul. Piękna 21
50-505 Wrocław
tel. 697 808 918
e-mail: lubnicki@motorpol.pl
Katalog warsztatów i sklepów

mapa

zachodniopomorskie pomorskie warminsko-mazurskie lubuskie wielkopolskie kujawsko-pomorskie dolnoslaskie podlaskie mazowiecke lodzkie opolskie slaskie lubelskie swietokrzyskie malopolskie podkarpackie
Losowe zdjęcie
Chmura tagów

Mercedes-Benz 230GE - STARY [W 460] [Czytaj więcej...]

Produkowany w latach: 1979-1989
Silniki:

  • do grudnia 1985: M115 (115.973)
  • od stycznia 1986: M102 (102.944)

Wyprodukowano: 4.138 sztuk

W 1982 roku silnik M102, wykorzystywany do tej pory w modelach osobowych 230 E (zarówno w serii W123, jak i W124), zastąpił gaźnikowy silnik M115 montowany od 1979 roku w modelu 230G. Obie jednostki napędowe miały cztery cylindry, a najistotniejszą różnicą było zastosowanie w silniku M102 wtrysku "K-jetronic" firmy Bosch. Zamiana silnika zwiększyła moc samochodu z 75 kW (102 KM) do 92 kW (125 KM). Egzemplarze produkowane od roku 1984 mogły być napędzane paliwem bezołowiowym, a od 1986 roku można było zamówić 230GE z katalizatorem. Początkowo katalizator był opcją, ale później stał się standardem. W modelach z katalizatorem montowano nowy wtrysk Boscha "KE-jetronic"; moc silnika z katalizatorem obniżyła się do 90 kW (122 KM).

Podobnie jak pozostałe modele Klasy G na początku lat osiemdziesiątych, 230GE standardowo oferowany był wyłącznie z czterobiegową manualną skrzynią biegów oraz dołączanym ręcznie napędem na cztery koła. Czterobiegowa skrzynia automatyczna była opcją, podobnie jak dostępna od 1983 roku pięciobiegowa skrzynia manualna. Unikalną cechą Klasy G jak na tamten okres była możliwość włączania i wyłączania napędu 4x4, jak również przełączania skrzyni redukcyjnej w czasie jazdy. Mosty napędowe posiadały blokady mechanizmu różnicowego, przy czym do września 1985 roku blokada w przednim moście nie była standardem, a opcją dostępną za dodatkową opłatą, stąd wiele starszych egzemplarzy posiada tylko blokadę tylnego mostu.

Komentarze