Taki jest nowy Range Rover
Jesteśmy już po londyńskiej premierze nowego Range Rovera. Najbardziej luksusowy i wszechstronny pojazd w historii marki marki Land Rover trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku, a pierwsze egzemplarze wyjadą na drogi na początku 2013 roku. Oto szczegóły na temat nowej odsłony flagowego Range'a
Najnowszy Range zachował charakterystyczne linie nadwozia, jednak to zupełnie nowy samochód. Kluczowe zmiany są niewidoczne. Czwarta generacja modelu otrzymała nadwozie wykonane w całości z aluminium, dzięki czemu pojazd jest aż o 39 proc. lżejszy od poprzednika o stalowym nadwoziu. Mimo to, odchudzony Range Rover ma pozostać tak samo wytrzymały, oferując jednocześnie lepsze osiągi i komfort podróżowania.
Range Rover to jednak nie tylko elegancja. Auto ma nadal dobrze radzić sobie w terenie. Czwarta generacja ma lepszą geometrię nadwozia, większy prześwit, kąt natarcia (34,7 stopnia na ustawieniach terenowych) i zjazdu (29,6 stopnia) oraz usprawnione zawieszenie pneumatyczne, dzięki wprowadzeniu układu różnicującego wysokość jezdną, znacząco poprawiły możliwości terenowe. Po raz pierwszy w Range Roverze dostępny jest, stworzony przez Land Rovera, system Dynamic Response, aktywnie kontrolujący przechył pojazdu.
Kolejną nowością jest udoskonalony system Terrain Response® 2, który analizuje bieżące warunki terenowe i od tej wersji może automatycznie wybierać najodpowiedniejszą konfigurację ustawień. Jego uzupełnienie stanowią liczne systemy bezpieczeństwa kontroli zjazdu, kontroli prędkości podczas zjazdu ze wzniesienia, dynamicznej kontroli stabilności, wspomaganie ruszania pod górę, kontrola trakcji oraz system zapobiegający przewróceniu się pojazdu
Pod maską nowego Range'a może znaleźć się jedna z trzech jednostek napędowych. Dla oszczędnych przygotowano turbodiesle – 3.0 TDV6 o mocy 258 KM oraz 4.4 SDV8 o mocy 339 KM. Dla tych, którzy bardziej cenią benzynowe silniki i nie zwracają uwagi na zużycie paliwa benzynowy idealny wydaje się być 5-litrowy motor. Doładowana widlasta ósemka generuje moc aż 510 KM i pozwala rozpędzić ważący 2 330 kg samochód od 0 do 100 km/h w 5,4 s!
Ceny nowego Range Rovera w Wielkiej Brytanii zaczynają się na 71 295 funtach (wersja Vogue 3.0 TDV6), a kończą na 98 395 funtach w przypadku wersji Autobiography z silnikiem 5.0 Supercharged. Samochód jest produkowany w zmodernizowanych zakładach w Solihull.
źródło: auto-swiat.pl